2013. március 27., szerda

a halál és én

a haláltól való félelem tesz szenvedélyesen élővé. olyan kevés egy ember élete, és olyan banális a tény, hogy véget tud érni.
mit jelent ez a vég? minden szenvedélyem, minden jóm végét. persze a rossz is véget ér, de a tapasztalás öröme ott van abban is. én szenvedek, én érzem a rosszat, és nekem kell kijönnöm belőle, és, ha kijöttem, akkor erősebb és tapasztaltabb leszek. szóval a vég teszi egyértelművé, hogy miért érdemes élni.
ez persze mindenkinek más. a valamit valamiért örök bölcsessége igaz erre is. a vezérfonal az értékrendszer. egyfajta tízparancsolat, amit mindig be kell tartani. ha változik, ki kell mondani, be kell látni, újra kell alkotni. meg lehet csalni magad, mindenből van kibúvó, de a tehetetlenség felemészt egy idő után, és beláthatatlan következményekkel jár.
tisztelet, alázat, bátorság, őszinteség. egyszerűnek tűnő sablonok, a legtöbb ember mégis elveszíti őket. általuk érdemes élni, ha félsz a haláltól, különben nagyon sokat kell majd magyaráznod a bizonyítványod.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése